fbpx

הצעד הראשון שלנו בעולם הנדל"ן

השקעה נכונה קובי והדר זהבי

טוב אני ממש מתרגש, זהו הפוסט הראשון באתר ואני מקווה שאצליח לעמוד בתכנון שלי ולשתף אתכם במחשבות, האתגרים והתובנות שלי מעולם הנדל"ן.

הרבה פעמים קיימת דעה רווחת שצריך הרבה כסף כדי להשקיע בנדל"ן, שצריך להגיע מבית עשיר ולהיות אנשי עסקים ממולחים בשביל זה. אבל האמת היא הפוכה ביותר, שאתם ממש לא צרכים להיות טייקונים גדולים בשביל להתחיל להשקיע. אבל מה שבטוח שגם לא תהיו טייקונים אם לא תתחילו להשקיע ולהתנהל ולחשוב כמו משקיעים ואנשים עשירים. אבל צורת מחשבה של אנשים עשירים זה יופי של רעיון שאשמור לפוסטים אחרים.

אני לא יודע אם אנחנו בכלל מכירים, אז אולי אתחיל בלספר קצת על עצמי. אבל לפני שאספר איך ולמה התחלתי להשקיע בנדל"ן, אתחיל בכך שאני נשוי להדר שהיא גם השותפה שלי בכל ההשקעות, החל מניתוח השוק, איתור הנכס, שיפוץ והשכרה. ובכלל היא הרבה יותר מרוח גבית, שזה סופר חשוב להצלחה שלנו בכל דבר בחיים. אנו מגדלים שתי ילדות מתוקות, בישוב קהילתי באזור השרון.

בשני העשורים האחרונים אני מטפל ברפואה סינית, דיקור סיני, צמחי מרפא, יש לי קליניקה ברעננה המתמחה בפוריות וגניקולוגיה ברפואה סינית. כמעט 20 שנים שאני מתרגל מדיטציה בכל בוקר, אני מתחיל את היום שלי ממש מוקדם בחמש וחצי (אין מה לעשות יש הרבה דברים להספיק במהלך היום). אני מאוד מאמין בעולם של התפתחות אישית ורוחנית. נכון שזה נשמע כמעט הכי רחוק מנדל"ן שאפשר לדמיין?

ואשתי מה היא עושה בחיים חוץ מנדל"ן? טוב ששאלתם, היא אחות בבריאות האישה, כן גם היא לא טייקונית גדולה ולא באה ממשפחה של אנשי עסקים. אבל נראה לי שזה יהיה רעיון טוב לתת לה לכתוב על עצמה ועל מה שהוביל אותה לעולם הנדל"ן.

לפני שאספר לכם איך התחלנו את הצעדים הראשונים שלנו בעולם הנדל"ן, אתחיל דווקא במפגש שלי עם הספר "אבא עשיר, אבא עני" לפני כ 17 שנים. (אם אתם מצקצקים בשנים אז חכו רגע לפני שאתם סוגרים את העמוד) את הספר קראתי בשקיקה, ממש טרפתי את העמודים, הייתי מוקסם מהרעיון שהוא מביא. אך כשהספר נגמר סגרתי אותו וכמו רוב האנשים לא עשיתי עם זה כלום, חוץ מלהגיד שזה אחלה ספר.

15 שנים אחר כך קראתי שוב את הספר, "אבא עשיר, אבא עני". אבל הפעם כנראה הייתי בוגר יותר, בשל יותר לתפוס את הרעיון שמוצג בספר. בחיים יש הרבה הזדמנויות, אבל הרבה פעמים חסרה לנו המוכנות לקבל אותם. גם בקריאה השנייה הספר סחף אותי, עורר בי השראה. אבל הפעם בחרתי שלא לקבור שוב את הרעיון שהוא מציג ולהתחיל לעשות משהו בנידון.

אז מה גרם לנו בכל זאת להתחיל להשקיע בנדל"ן? שתי מילים: ביטחון כלכלי. כמטפל אני עצמאי, מה שאומר שאין פנסיה, אין ימי מחלה, אין ימי חופש ובשביל שזה לא יהיה ארוך מדי, בואו נסכם שבעיקר אין תנאים. מה שאומר שהאחריות על העתיד הכלכלי שלי, הוא רק בידיים שלי ושאף אחד לא הולך לדאוג לי. אם אתם שכירים שקוראים את השורות האלו, אני רוצה להגיד לכם "אל תירדמו בשמירה". כבר ראיתי חברים ולקוחות שעובדים בהייטק ובמשרות טובות ובטוחות, עם "תנאים טובים" מוצאים את עצמם יום אחד מפוטרים או שמסיבה מסוימת הם לא יכולים להמשיך לעבוד. אז ברגע אחד כל התנאים הטובים, תחושת הביטחון, הולכים ונעלמים והם מוצאים את עצמם ללא הכנסה וללא ביטחון כלכלי. ואת ההשלכות של מצב כזה אתם כבר יכולים לדמיין.

אז התחלנו לחסוך כל חודש, פתחנו קרן השתלמות, תכנית חיסכון, טבלאות אקסל, קיצצנו, הדקנו את החגורה ולאט לאט החיסכון גדל. אבל אז מה עושים עם כסף שחסכנו? את האמת לא הייתה לי תשובה וגם לא ידע בהשקעות מכל סוג, לא שוק ההון ובטח שלא בנדל"ן.

אני מאמין שאם אתה לא יודע משהו יש לך שתי אפשרויות, הראשונה ללמוד את זה בעצמך והשני לבקש עזרה ממי שכבר יש לו את הידע והוא עשה דבר אחד או שניים בנושא. אז פניתי לחבר שהכרתי בקהילת עסקים, שידעתי שהוא משקיע, אבל לא ממש היה ברור לי במה. מה שכן ידעתי שזה מאפשר לו להתפרנס מזה יפה. קבענו פגישה והוא התחיל לספר לי על האפשרויות העומדות בפני, משוק ההון שנשמע לי מאוד משעמם, מורט עצבים ועם סיכון גבוה. ממש לא בשבילי לשבת מול המחשב עם גרפים ומספרים ועוד לסכן את מה שחסכנו. אבל שהוא ספר לי על השקעות בנדל"ן נהיה לי ברק בעיניים משהו בי נדלק. למרות שלא ממש הבנתי מה הוא רוצה ממני, נדל"ן מניב, עסקת אקזיט אז נשמעו לי כמו קללות גסות.

כבר בדרך הביתה התקשרתי לאשתי בהתלהבות של ילד שגילה אוצר גדול של ממתקים. אנחנו הולכים ללמוד איך להשקיע בנדל"ן. היה לי ברור מנקודת אפס שאם אני רוצה שזה באמת יקרה ויצא לפועל, זה חייב להיות ביחד איתה. מה שבדיעבד התברר כדבר הכי נכון שיכולנו לעשות. תחשבו על פערי השפה והידע שנפתחים, באיזה בפחד נמצא הצד השני כשהוא לא מבין למה אתה הולך להוציא את הכסף שחסכתם על דירה להשקעה. ועוד להתעסק עם שוכרים, תיקונים, שיפוצניקים ועוד הפתעות לא צפויות.

אבל כשהידע הוא משותף, כשפועלים יחד יש לזה כוח, שפה משותפת, יכולת לעבוד כצוות, כל אחד מביא איתו את החוזקות שלו. אין את הצד השני שפוחד או לא מבין למה אתה עושה את מה שאתה עושה.

עברו כמה ימים מהמפגש עם החבר ונרשמנו לקורס של השקעות נדל"ן. אבל לא כמו בסרטים לא הכל הלך מהר וקל. היה לנו הרבה מה ללמוד, כי שנינו הגענו ממש חסרי ניסיון וידע בעולם הנדל"ן ולא היה לנו מושג איך מאתרים נכס מתחת למחיר השוק, איך מתנהלים עם מתווכים, בנקים, שמאים, שיפוצניקים.

אבל חשוב לזכור שהשעורים הגדולים שלנו אנחנו לומדים מהכישלונות ולא מההצלחות. אך על זה ארחיב בפוסטים הבאים שיהיה לכם למה לצפות.

 

מאז הרבה מים עברו בנהר ואני ממש אשמח לשתף אתכם בחוויות ובתובנות שלי. ולסיכום אומר לכם, קחו אחריות על עתידכם הכלכלי, כי אף אחד לא מחכה לך בעתיד בשביל לעזור לך.

הצעד הראשון ליצירת ביטחון כלכלי מנדל"ן מתחיל כאן
תשאירו פרטים וניצור איתכם קשר

קבלו גישה מידית

למדריך להשקעה נכונה בנדל"ן

שיעזור לכם להימנע מטעויות מיותרות!

המדריך להשקעה נכונה בנדלן 2023

קבלו גישה מידית

למדריך להשקעה נכונה בנדל"ן

שיעזור לכם להימנע מטעויות מיותרות!