התקדמות עדיפה על מושלמות

התקדמות עדיפה על מושלמות

בתחילת הדרך ישנן כל כך הרבה שאלות שעולות ובניהן איזה סוג של עסקת נדל"ן הכי מתאימה לי.

עסקת אקזיט או נדל"ן מניב? איך אני משיג את המימון הדרוש לעסקה? איך מוצאים עסקה טובה? ורשימת השאלות עוד ארוכה.

הנטייה הראשונה שלנו תהיה לעסקאות אקזיט, הרי מי מאיתנו לא רוצה להגדיל את ההון העצמי שלו. בנוסף לכך כשיש כל כך הרבה סיפורים שרצים מסביב לעסקאות אקזיט, פוסטים, סרטונים ותוכניות טלוויזיה, שמראים לנו איך קונים דירה מפורקת בזול, משפצים ומוכרים ברווח.

האמת שיש בזה משהו, זה באמת מרגש למצוא עסקה שהיא מתחת למחיר השוק, לשפץ אותה, להשביח ואז למכור.

יחד עם זאת כדי להגיע לעסקאות שהן משמעותית מתחת למחיר השוק זה דורש התמקצעות גדולה, שליטה בשטח שבו אנחנו משקיעים ולדעת לקבל החלטות מהר מאוד.

 

חיבור למציאות

הרעיון של לקנות מתחת למחיר השוק הוא מצוין ומבורך, אך הוא דורש מיומנות שלוקח זמן לפתח. בתכלס רוב האנשים נשברים בדרך לשם, למה? כי זה לוקח זמן, דורש מאמץ, למידה, השקעה ובעיקר הרבה מאוד עבודה מנטלית.

אבל המכשול הכי גדול הוא המחשבה שזה יהיה קל ומהיר והמציאות מראה לנו שזה ממש לא כך. בחיים האמיתיים אנחנו מתקדמים, למדים ומתפתחים תוך כדי תנועה.

תסתכלו לדוגמה על חברות ההי-טק בהתחלה הן משחררות מוצר שהוא אינו מוגמר, שיש לו הרבה לאן להתפתח. הרי האיפון בגרסה העדכנית של היום רחוק מלהיות אותו איפון 1 שיצא לשוק לפני שנים. בעולם הטכנולוגיה הבינו שעדיף להתחיל ולהוציא לשוק מוצר שאינו גמור ולהמשיך לפתח אותו תוך כדי תנועה.

דוגמה נוסף מעולם הספורט, מי שהתאמן לריצה של 10K ויותר יודע שזה לא קורה ביום אחד. יש תכנית אימונים שנבנית משבוע לשבוע, מחודש לחודש עד שמגיעים למטרה, אף אחד לא מתחיל לרוץ למרחקים בלי אימון, בלי תרגול. כך גם בנדל"ן ההתמקצעות לוקחת זמן והרבה תרגול.

 

העסקה הראשונה שלי

את העסקה הראשונה לקח לי זמן לעשות, אחרי שנה של עבודת שטח מתישה, דפיקה על דלתות, עבודה מול מתווכים. שנה של חיפושים, שכולם אומרים לי שאני מחפש דינוזאורים שכבר לא קיימים יותר היום.

אחרי שנה מצאתי את הדינוזאור שלי, אבל הוא לא היה מושלם, הוא לא היה 30% מתחת למחיר השוק כמו שחיפשתי, אבל הבנתי שאני חייב לקחת את העסקה הזאת.

קניתי את הדירה ואז קרה משהו שהוא הרבה יותר חשוב וגדול מהרווח הכספי בעסקה. קיבלתי ביטחון, ניסיון, השתפשפתי בעבודה מול בעלי המקצוע, מתווך, עו"ד, שמאי ואיך לנהל שיפוץ.

הדבר השני שקרה אחרי העיסקה הראשונה הוא שהמתווכים שאיתם ראיתי דירות התחילו להתייחס אלי ברצינות הרבה יותר גדולה. עכשיו אני כבר לא אותו אחד שמבזבז להם את הזמן ולא קונה.

מאותה הנקודה משהו השתנה בביטחון העצמי שלי, זו כבר לא הייתה שאלה אם קיימים דינוזאורים או לא. השאלה הייתה כמה מהר אצליח להגיע לעסקה הבאה.

מאותה נקודה ההתקדמות הייתה מהירה יותר, משהו בי ניהיה בשל יותר לראות את ההזדמנויות הנקרות בפני בשטח. החדות ביכולת לקבל החלטות מהירות ומדויקות, לא היו אפשריות אם לא הייתי עובר את כל הדרך.

הבנתי דבר מאוד חשוב "התקדמות עדיפה על מושלמות"

הישיבה על הגדר אינה מקדמת אותי

ההמתנה לעסקה המושלמת עוצרת אותי

הפחד, הספק וחוסר הוודאות הם משהו שאפשר לעבוד עליהם ולנצח אותם

הביטחון והאומץ הם פועל יוצא של עשיה הנובעת מתוך שיטה ברורה והתמדה בה.

 

דבר נוסף שיכול לעזור לכם בתחילת הדרך זה לחבור למישהו עם ניסיון שכבר עשה את מה שאתם רוצים לעשות, מישהו שכבר צעד בדרך, מכיר את הבורות. בחיים אנחנו לא צריכים לדעת הכל, אנחנו צריכים להיות מוקפים באנשים שיכולים לקצר לנו את הדרך בעזרת הידע והניסיון שלהם. מנטור או מלווה ללא ספק יתן לכם את תחושת הביטחון שאותה אתם מחפשים וידע להוביל אתכם לנקודה אליה אתם רוצים להגיע. 

הצעד הראשון ליצירת ביטחון כלכלי מנדל"ן מתחיל כאן
תשאירו פרטים וניצור איתכם קשר

המדריך להשקעה נכונה בנדל"ן 4

קבלו גישה מידית

למדריך להשקעה נכונה בנדל"ן

שיעזור לכם להימנע מטעויות מיותרות!

המדריך להשקעה נכונה בנדלן 2023

קבלו גישה מידית

למדריך להשקעה נכונה בנדל"ן

שיעזור לכם להימנע מטעויות מיותרות!